Storbloggare?



Är man det efter ett visst antal besökare? Har aldrig förstått det riktigt. Har heller inte förstått varför man måste spela fjortis, dum i huvudet, falsk eller varför man måste skriva om åsikter som man egentligen inte tycker eller att man skall skapa falska rykten och hata folk som man kanske inte ens gör?? Bara för att få nya läsare och inget annat och hela tiden behöva leva i en lögn och sitta och komma på "hmm vad skall jag ljuga om idag?" Det lär ju även skrämmande nog andra att "ta efter" att ljuga för att bli känd?


Det är patetiskt på riktigt.

Får ofta kommentarer som bögjävel, hora, patetisk bla bla. men aldrig från personer med namn eller vart dom kommer ifrån eller förklaringar kring varför dom tycker så? Utan det är alltid från "anonym" "aaaaa" "jfaöaskd" b324s" eller någon från exakt samma ipadress fast under olika namn.

Varför ens titta på min video, se mitt tv-program, lyssna på min låt eller gå in på min blogg hela tiden med den uppfattningen jag vet inte, själv ignorerar jag bara sånt jag inte tycker om.   Det är ju inte så direkt att jag ser vädret på tv4 och stör mig på hur han pratar sen letar jag upp hans blogg och skriver FY FAN JÄVLA SOPA LÄR DIG PRATA JÄVLA FITTA! bara för det. Det tar ju bara krafter av en att lägga ner energi på helt fel saker.

När min video kom ut hade den ungefär 40.000 besökare efter 3 veckor under tiden så var det ungefär 80% bara kränkande och elaka kommentarer men sen hände något, dom elaka kommentarerna byttes ut mot mer snällare. Vad hade hände då? Jo Paul Haukka gillade min låt han är känd, han har ett radioprogram som lyssnas av flera hundratusen människor, flera storbloggare började blogga om mig, min blogg fick över 20.000 läsare om dagen och får flera tusen nya läsare per dag och helt plötsligt så "gillar" alla mig.

Vet massa folk som bara precis innan jag var med i Ullared som bara "ähhh detta kommer inte bli nått" och idag skickar dom sms med "oh va roligt! vi måste ses" folk från alla håll hör av sig som aldrig orkat höra av sig innan och vill vara en del av det här. Nu vill folk samarbeta , folk vill ha reklam på min blogg alla vill ha något.  Jag fick ett mail från en pokersajt om reklam men aldrig, jag hatar poker! Varför skulle jag ha med det på min blogg?

Roligare med tävlingar och sånt som kan lyfta fram andras åsikter och bloggar istället!


Till er som hatade mig innan, snälla fortsätt med det istället om ni nu gör det på riktigt för er falskhet lyser så tydligt.


Vi har alla ett val vad vi vill se och höra på.. ja om dom inte kommer med en grävmaskin utan för huset och lägger nya rör hahaha det är ju svårt att välja bort :)


Ta hand om er därute och glöm aldrig vara dig själv och stå för den du är. Jag tror vi alla kommer tjäna mest på det i slutändan. Det var jätteroligt och spela in en video och låt, vara med på tv det var min dröm och nu har jag uppfyllt den och kan jag på något sätt hjälpa andra med att uppfylla sina drömmar så gör jag mer än gärna det!




kram!

Kommentarer
Postat av: Kim

Människor är mediakåta som fan, plus att vi mer än gärna kränker personer vi är avundsjuka på eller skräms av på något sätt. Och falska så in i Norden. Man ser ju varje dag personer som först sitter och gnäller och kastar skit på andra för att de vågar stå ut från mängden, men så fort de får stjärnstatus blir det genast "Åh, jag har alltid gillat honom/henne, alltid trott på honom/henne! Åh, vi är såna buundiiisaaar!" -.- Falskhet.

Jag önskar att man bara kunde knipa käft om man inte hade något snällt att säga, det skulle bli bättre så.

Du är GRYM för att du vågar vara dig själv och du har fått mig att skratta från första gången jag såg dig på Tv vill jag lova! Fortsätt så! :)

2009-11-08 @ 16:59:56
Postat av: sandra

du är cool xD

2009-11-08 @ 17:01:22
URL: http://delicioustaste.blogg.se/
Postat av: carro

jag tycker du är cool.



C.

2009-11-08 @ 17:08:30
URL: http://carolinehacar.blogg.se/
Postat av: melina

hade inte sett dig innnan någonstans innan programmet ullared faktiskt.. men direkt när jag såg dig, så fick jag ett glatt leende. du var sjukt söt och verkar vara en grymt rolig kille ! :)<3

2009-11-08 @ 17:21:13
URL: http://melinajohansson.blogg.se/
Postat av: LaVey.blogg.se

Gillar du Metal?

Vill ha tips på nya fräscha Metalband eller du kanske bara vill kolla in mina albumrecensioner på både nya och gamla skivor?

Om de stämmer in på dig så är ett hett tips till dig kolla in den nystartade bloggen LaVey.blogg.se!



Ha det bra och kolla gärna in! :)

2009-11-08 @ 17:21:32
Postat av: Jenny

Tycker att det är super att du står för vem du är/vill vara! Tycker också du är söt, fast ung :-)Men jag tycker ändå att denna "barbie-kultur" som växt fram hos många är helt knasig :-)och att program som typ Ullared är riktigt dålig tv - ihopklippt så att det blir närmast förnedringstv. Why??? Men så länge du/ni gillar vad ni gör och inte gör någon annan illa så fine by med! Kram å lycka till!

2009-11-08 @ 17:32:59
Postat av: jenny ;*

åh, vilket feelgood inlägg! det tackar vi för. :)

2009-11-08 @ 17:37:35
URL: http://bergvalljenny.blogg.se/
Postat av: Malin

Smarta ord! och bra sagt!

2009-11-08 @ 17:38:13
URL: http://backsater.blogg.se/
Postat av: Dolorez

Verkligen bra inlägg!

Man blir sådär lite varm inuti samtidigt som jag blir väldigt arg.



Här har du Vimmerby-tjejen som minns dig.

För flera år sedan gick du förbi mig på stan och hälsade på mig. trotts att vi .. ja, vi har väl aldrig pratat! Eller jo, lite en gång när jag träffade dig och Linus på sommartorget.

Haha..



Hur som helst!

Keep up the good work!

Kram.

2009-11-08 @ 17:38:22
URL: http://dolorez.blogg.se/
Postat av: Nathaliesegel

Ta inte åt dig av skitkommentarer!

Visste inte vem du var innan "Ullared".

Och hörde din låt första gången på Kryssningen!

Men jag säger bara Go!

Du verkar vara en go kille, du verkar leva livet precis som du vill göra!

Så skit i dom som snackar skit, och ta åt dig av oss som gillar det du gör. Och gillar dig för den killen du är!

=)

2009-11-08 @ 17:42:25
URL: http://Metrobloggen.se/NathalieSegel
Postat av: Gabbi

Jag diggar dig! Amir brukade vara min favvobögbloggare tills han började umgås med Kissie igen och började provocera han också. Det märks så tydligt när människor är falska i sina bloggar. Du däremot verkar vara helt ärlig och det är inte vanligt i bloggvärlden. Keep it up! Och hoppas du lyckas peta ner några av falskingarna från toppen ;)

2009-11-08 @ 17:42:25
Postat av: Cicci

bra skrivet!

det är alldelses för många därute som är falska.



keep on going!

fortsätt göra det du älskar!

jag älskar din video och låt :D

och sminktips från dig tar jag gärna ;)

2009-11-08 @ 17:43:29
URL: http://cmecicci.blogg.se/
Postat av: Carolina

Fy fan jag älskar dig och jag älskar din blogg! Äntligen en person som har vettiga åsikter och som är på riktigt och som sprider lite positivitet runt sig!



Tack Mattiaz för att du ger oss lite hopp om mänskligheten och framtida bloggar!

2009-11-08 @ 17:46:10
Postat av: emelie

va dig själv och var stolt över de, du är grym :)

2009-11-08 @ 17:46:47
URL: http://mmeeli.blogg.se/
Postat av: gabbi

äntligen någon med hjärna :)

2009-11-08 @ 17:47:39
Postat av: Anton

ÄNTLIGEN ETT VETTIGT INLÄGG FRÅN DESSA JÄVLA FJORTISBLOGGAR!



Fast nu plockar jag bort fjortisbloggsstämpeln på dig och kallar dig för en riktig blogg!



Hoppas du bara tar och petar ner den självgoda falska människan Amir från toppen låt mig uppleva den dagen snälla.

2009-11-08 @ 17:49:42
Postat av: Anonym

Bra inlägg! Men whatever vill bara säga att du borde ha ditt hår som du hade förut, va mkt snyggare då :)

2009-11-08 @ 17:53:33
Postat av: HANNA

Ett av de smartaste och mest tänkfulla blogginlägget jag någonsin sett :-)

2009-11-08 @ 17:54:41
URL: http://medinhanna.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hejsan jag ville bara säga att jag har samma upplevelse som Melina som kommentera lite längre upp. Det här inlägget va jätte bra har försökt flera gånger att skriva något sådant men oftast så blir de bara fel när ja ska säga de... ganska jobbigt faktiskt hehe jaja ha de bäst

2009-11-08 @ 17:58:37
Postat av: Patrik

Ohh men GUUD vad jag älskar dig !!!

jag är också singel och sökande baby ;) ge mig lite oh oh oh !!!

XoXO Muuuaaah

2009-11-08 @ 18:20:50
URL: http://paapaatriiks.blogg.se/
Postat av: FIFFIFELICIAAAAAAA

du är KING! :D

2009-11-08 @ 18:21:15
URL: http://fiffifeliciaaa.blogg.se/
Postat av: joakim karlsson

hej mitt namn är joakim. och det kanske har gått lite bätre lite snyggare och lite fortare än för dig. jag har ju ett litet hus i falsterbo nu. har ju slått igenom i så stora programm allt ifrån ah på spåret till program för UR! och jag vet precis hur det är. Medans jag är den UR lörjliga bögen är du ullareds bögen. så jag tänkte ska vi slå våra påsar ihop? tillsammans kan vi bli den UR löjliga shoppande ullareds bögen. finns inga gränser för vad vi kan klara av du och jag! hahahaha lycka till idag söt! puss jokke

2009-11-08 @ 19:20:16
Postat av: Anonym

du är verkligen äkta, jag älskar såna som du.

Jag kollade första gången på ullared programet och hade ingen anning om vem du var utan kollade enbart för jag sjlv typ älskar att åka till ullared. tyckte du var cool och sedan av en slump hittade jhag din video på youtube, och märkte verkligen hur äkta duj va, du va dig själv, skämdes inte, din blogg är äkta inte som de andra

2009-11-08 @ 19:49:14
Postat av: Natalie

Hejsan!

Asså jag kan inte förstå mig på alla som har något negativt emot dig ! du är ascool och jag diggar jättemycket. Du är en förebild. Alla borde se upp till dig och inte vara så jävla neggo hela tiden !

Ha en bra kväll! :)<3

Puss och kram Natalie

2009-11-08 @ 19:53:44
Postat av: ems

hej!

det är såhär jag vill ge dig ett tips!

besök en riktig sminkös och lär dig hur man ska göra sminka och styla ordentligt. jag förstår inte hur du gör, jag har vänner som gått kurs... som också kan kalla sig "make up artists". men du borde inte kalla dig det, om du inte kan göra detta ordentligt. jag skäms på din bekostnad.

och jag tänker inte skriva detta anonymt!

min åsikt.

2009-11-08 @ 19:57:26
URL: http://emzhe.blogg.se/
Postat av: sandra

själv lever jag på elaka kommentarer! Tycker att det är skit kul när avundsjuka idioter sitter och försöker få en att må dåligt!

2009-11-08 @ 20:29:09
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/
Postat av: Therese

Du är helt underbar =)

2009-11-08 @ 21:05:02
Postat av: Malin

word!

2009-11-08 @ 22:22:47
URL: http://mollymedusa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Mattiaz, jag måste bara säga att jag gillar din låt för den är så skön och man blir peppad av den, den växer för varje gång man lyssnar på den. jag tycker inte du ska ta emot allt skit som folk säger. folk är bara mediakåta och vill ha uppmärksamhet. det är bättre att vara ärlig och vara sig själv.

2009-11-08 @ 22:27:24
Postat av: Linn

Hej Mattiaz :)

Jag måste bara säga att du är en störtskön människa och fler borde vara som du! Jag och min vän har utsett Skandalen till LIVETS låt, och du och din mamma var utan tvekan höjdpunkten i Ullared :D

Och du har rätt, man ska inte bry sig om vad folk säger. Dom är bara avundsjuka!



Keep up the good work!



Puu&Kram skumbanan

2009-11-08 @ 22:30:04
Postat av: Victoria

Jag har trott på dig hela tiden, och det vet duuu! PUSS! vickan

2009-11-08 @ 23:42:12
URL: http://vicora.blogg.se/
Postat av: jessie james

Inte alla vågar ha drömmar nu för tiden ens. Så det är bra att folk vågar! :)



Lycka till!

(önskar jag hade ditt mod)

2009-11-09 @ 00:13:53
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: stajna

Skådespelade du när du var med på Ullared? Du var pinsam att se på. Högljudd, som att ni var dom enda i hela butiken och du verkade bara allmänt dryg! Det var lika pinsamt att se på som när Bobby var med på Sthlm Arlanda, skriker ut massa som ingen vill höra. Fine att vara glad, självsäker och ha kul - det är en grejj, men man behöver inte försöka få ALLA andra att bli övertygade om att ni har kul. Skulle alla gå runt så, så skulle världen kollapsa för att ingen visade hänsyn.



När man läser din blogg verkar du vara mer normal och mindre superspeedad. Men snälla, sminka inte dig själv, det såg förjävligt ut :/ Rouge ska användas med varsamhet, speciellt rosa rouge om man är brun.



Och nej, jag har inget emot bögar, smink på killar eller nått sånt. Bara för att man ifrågasätter ngt så betyder de inte att man är hatisk mot saken/personen i fråga.

2009-11-09 @ 08:54:42
Postat av: suchadrag

Jag själv tyckte att du gjorde bort dig rejält i Ullared. Jag hoppas att det endast var skådespeleri för annars var det värdelöst - på alla sätt.



Tagga ner till nästa gång, haha.



Keep it up.

2009-11-09 @ 09:21:46
URL: http://suchadrag.blogg.se/
Postat av: flooo

FAN vilket bra inlägg!

Jag har gillat Amir men han har blivit skum...

Har ingen lust att sponsra honom längre. Går mer än gärna över till dig istället. =)

Du verkar så vettig. Har inte sett Ullared men såg när Paul visade videon för första gången.

Förstod då att d skulle bli ngt av d o d blev d ju. =)



Hiss- DU!

Diss- Amir....



=)

2009-11-09 @ 11:54:46
Postat av: Lovisa

Jag hittade din blogg faktiskt av en slump genom din låt. Först var jag nog, helt ärligt, chockad av videon. Tyckte att det var lite för mycket, att du var lite för mycket.

Men det var något med den som gjorde att jag varken kunde sluta lyssna eller titta på den, om och om igen ^^ Haha, på något sätt gjorde du något helt galet ja verkligen först inte gillade, till ngt jag verkligen diggar!



Tack för en galet härlig video och en underbar blogg! Jag gillar dej, stå på dej grabben, du Är störtskön!



2009-11-09 @ 13:24:05
URL: http://lasvala.blogg.se/?tmp=0616574
Postat av: Kiia

Jag är ett stort faaan av dej.... Du e fett grym... Hoppas vi ses på patricia om du e sth nått... kram Kiia

2009-11-09 @ 14:20:17
URL: http://finest.se/mullinuu
Postat av: Dixi Wonderland

Jag såg dig förra veckan i programet Ullared och jag tycker du va as rolig. Stå upp för dig själv! Du är grym!

2009-11-09 @ 19:17:37
Postat av: SOSBARNBYAR LITAUEN

Diggar din blogg starkt :)

2009-11-09 @ 19:57:11
URL: http://barnbyarlitauen.blogg.se/
Postat av: FEBB

gud va du skriver bra! diggar dig, fortsätt!! enda som verkar ha en hjärna i bloggvärlden.

2009-11-09 @ 20:56:04
URL: http://febbs.se
Postat av: Powni

Gillade detta inlägg speciellt att andra helt plötsligt blir vänner med en när det händer något positivt i ens liv. Det genomskådar man rätt snabbt vilka som är ens vänner och vilka som inte är det. Samma sak med sånna som ljuger om deras åsikter m.m. Det jag ville säga med detta är att jag håller med dig :)

2009-11-09 @ 23:12:58
URL: http://pownii.blogg.se/
Postat av: ellen! :)

hejsan, jag ska vara ärlig.. innan jag läste din blogg hade jag mina fördomar. Men nu när jag läst den ett tag så gillar jag verkigen dig! du verkar liksom fortfarande ha fötterna på jorden och helt unik alla andra "bloggare". Keep up the good work! :D

2009-11-10 @ 16:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0